Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Uszkodzony SA 134 z opolskiego jest dewastowany. Co dalej z pociągami tego typu?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
15-01-2016
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ms, Rynek-Kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

Pozostawiony na jednej ze stacji po wypadku na szlaku Nysa – Kluczbork uszkodzony autobus szynowy SA 134-011 jest ustawicznie niszczony przez wandali. – Obecnie nie ma możliwości przetransportowania autobusu szynowego, który wykoleił się w wyniku pęknięcia ramy wózka – informują Przewozy Regionalne.

Pojazd stojący na jednym z torów bocznych stacji na Opolszczyźnie (celowo nie podajemy dokładnej lokalizacji) w ciągu kilku dni stał się obiektem aktów wandalizmu. Graffiti pojawiło się na burtach pojazdu oraz na jego czole i na szybach. Pojazd jest własnością Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego, a eksploatowany jest przez Przewozy Regionalne. Przewoźnik ten podpisał umowę z samorządem województwa na 5-letnie wykonywanie przewozów kolejowych na jego terenie.

– Pojazd ten, z uwagi na zakres uszkodzeń, nie może być transportowany bez dodatkowych elementów zabezpieczających. W najbliższy wtorek, po przystosowaniu pojazdu do transportu, zostanie on przewieziony do punktu naprawczego. Graffiti usuniemy we własnym zakresie przed przywróceniem pojazdu do ruchu – poinformował Michał Stilger, rzecznik prasowy Przewozów Regionalnych.

Trwają badania przyczyn uszkodzenia pojazdu

Michał Stilger powiedział też więcej na temat obecnego statusu pojazdu (przypomnijmy: jego uszkodzenie jest poważne i skutkuje wycofaniem podobnych konstrukcji z ruchu na terenie województwa).

– Do czasu pełnego wyjaśnienia przyczyn wykolejenia oraz pewności co do braku nieprawidłowości w pozostałych pojazdach, z uwagi na zachowanie poziomu bezpieczeństwa, nie możemy włączyć pojazdów do ruchu. Wspólnie z producentem pojazdów prowadzimy oględziny i badania techniczne autobusów szynowych tego typu – napisał rzecznik.

Prewencyjnie wycofane SA 134 powinny jeździć od lutego

Nieco więcej światła na przyszłość tego i innych wycofanych z eksploatacji pojazdów SA 134 rzuca ich producent.

– Pojazd objęty jest nadzorem komisji kolejowej. Komisja kierowana jest przez Przewodniczącego Państwowej Komisji Badania Wypadków Kolejowych. Pesa uczestniczy w pracach Komisji, podjęliśmy działania umożliwiające szybkie przywrócenie pojazdu do ruchu, ale ewentualna naprawa możliwa będzie po zakończeniu prac komisji i przedstawieniu wniosków. W tej chwili pojazd objęty jest nadzorem Komisji. Pozostałe pojazdy SA 134 powinny wrócić na tory w lutym – powiedział Jacek Tomasik, szef marketingu rynku krajowego Pesa.

Zdjęcia otrzymaliśmy dzięki uprzejmości pana Stefana Oleszko.

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Infrastruktura

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Przemysław Brych 02 maja 2023

Polregio: Mamy duży udział w renesansie kolei

Prawo i polityka

Polregio: Mamy duży udział w renesansie kolei

Roman Czubiński 28 września 2022

EN57: „Kult Jednostki”, czyli opowieść o radykalnej pasji

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Infrastruktura

Kolejowa linia do Wisły mogła zostać zlikwidowana

Przemysław Brych 02 maja 2023

Polregio: Mamy duży udział w renesansie kolei

Prawo i polityka

Polregio: Mamy duży udział w renesansie kolei

Roman Czubiński 28 września 2022

EN57: „Kult Jednostki”, czyli opowieść o radykalnej pasji

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5